Roll Up bannery sú vo svete reklamy, marketingu a prezentácie rokmi osvedčenými pútačmi. V porovnaní s inými druhmi prezentačných systémov predstavujú fantastický pomer „cena – kvalita“, pričom sú k dispozícii v rôznych veľkostných prevedeniach. Rozmery Roll Up bannerov začínajú na úrovni A4 a končia takmer pri 2,5 metroch. V nasledujúcich riadkoch sme pre vás podrobnejšie rozobrali najžiadanejšie rozmery Roll Up bannerov Plotbase. Nemôže chýbať klasický formát 85 x 200 cm, no popularite sa tešia aj menšie či väčšie prevedenia.
Najžiadanejšie rozmery Roll Up bannerov
Absolútnou klasikou medzi Roll Upmi je variant s rozmermi 85 x 200 cm. Spomedzi jeho menších príbuzných však patrí medzi pomerne vyhľadávané aj o 5 cm užšia alternatíva či podstatne menší Roll Up vo veľkostnom prevedení 60 x 160 cm. Čo sa týka väčších, resp. širších, formátov, zákazníci Plotbase si najčastejšie vyberajú z pútačov širokých 100 až 200 cm.
Roll Up rozmer 60 x 160 cm
Jeho najväčšia výhoda spočíva v užšej kazete. Oproti klasickému Roll Up banneru, ktorého kazeta je široká 85 cm, má tento Roll Up Mini kazetu o šírke len 60 cm. Tým pádom sa vyznačuje nižšou hmotnosťou, pričom sa ľahšie prenáša aj jednoduchšie uskladňuje. Na druhej strane, jeho nevýhodou je horšia viditeľnosť nielen z diaľky, ale napríklad aj v konkurencii klasických Roll Upů či iných väčších reklamných pútačov niekde na výstavisku alebo veľtrhu.
Cena: cca od 45 EUR
Hmotnosť: 1,9 kg
Roll Up rozmer 80 x 200 cm
Užšia verzia klasického Roll Upu. Najväčší záujem o rozmery 80 x 200 cm prejavujú zákazníci, ktorí majú vopred pripravenú grafiku zvislého formátu. Občas sa nám stáva, že nás osloví značka, ktorá má zaužívaný branding zvrchu nadol. V takom prípade nepotrebujú 5 cm navyše do šírky, ako ponúka Roll Up tradičných rozmerov. Vystačia si totiž so šírkou 80 cm. Keďže voľným okom je 5-centimetrový rozdiel prakticky nebadateľný, v konkurencii klasických Roll Upov nebude tento užší variant nijakým spôsobom znevýhodnený.
Cena: cca od 51 EUR
Hmotnosť: 2 kg
Roll Up rozmer 85 x 200 cm
Ide o najtradičnejší Roll Up na trhu, takpovediac absolútny štandard a zaužívaný formát, ktorému sa veľmi dobre prispôsobuje akákoľvek grafika. Ak má zákazník záujem o klasický Roll Up, pričom bližšie nešpecifikuje rozmery, v drvivej väčšine prípadov očakáva práve variant s rozmermi 85 x 200 cm.
Cena: cca od 52 EUR
Hmotnosť: 2,1 kg
Roll Up rozmer 100 x 200 cm
Rozšírená verzia klasického Roll Upu o 15 cm. Z vlastných skúseností odporúčame tieto rozmery všetkým, ktorí majú/chystajú masívnejšiu grafiku.
Cena: cca od 68 EUR
Hmotnosť: 2,2 kg
Roll Up rozmer 120 x 200 cm
Takisto môžeme tento variant označiť ako rozšírený klasický Roll Up banner. Pridaných 35 cm do šírky však už robí značnejší rozdiel, vďaka čomu na ňom pekne vyniknú masívnejšie grafiky.
Cena: cca od 84 EUR
Hmotnosť: 3 kg
Roll Up rozmer 150 x 200 cm
Pri Roll Upe širokom 150 cm už pomaly nadobúdame dojem štvorcovej grafiky. Vďaka tomu môžete takýto široký banner použiť napríklad ako reklamnú stenu na rôznych výstavách alebo iných podujatiach. Nevýhodou je podstatne vyššia hmotnosť v porovnaní s klasickým Roll Upom, s čím prirodzene súvisí aj náročnejšie prenášanie a prevážanie, resp. komplikovanejšie skladovanie.
Cena: cca od 120 EUR
Hmotnosť: 3,3 kg
Roll Up rozmer 200 x 200 cm
Na rozdiel od formátu 150 x 200 cm máme už v tomto prípade skutočne štvorcovú grafiku. Aj napriek veľkým rozmerom ide stále o relatívne lacný a v rámci možností dobre prenosný pútač. Absolútnu väčšinu tohto média tvorí práve grafika, pričom kazeta zaberá pomerovo len zanedbateľnú časť (mechanizmus je prakticky neviditeľný). Tento stabilný, ľahko rozkladateľný reklamný pútač nadštandardných rozmerov viete využiť ako jednoducho inštalovateľnú stenu s určitým posolstvom – či už na výstavách, veľtrhoch, v školách alebo v rámci firiem.
Cena: cca od 198 EUR
Hmotnosť: 6,7 kg
Často kladené otázky pri výbere Roll Up banneru
S výberom správnych rozmerov Roll Up banneru súvisia viaceré otázky. Na základe našich dlhoročných skúseností vám ponúkame odpovede z praxe.
Aké rozmery Roll Up banneru budú pre mňa ideálne?
Kľúčovým prvkom Roll Up banneru je grafika. Zatiaľ čo niekto potrebuje na tomto médiu zobrazovať informácie, ďalší potrebujú vyslovene zaujať, resp. upútať pozornosť. Pokiaľ potrebujete zaujať potenciálnych zákazníkov alebo svoju cieľovú skupinu nejakým odvážnym výrokom či výraznými farbami, ktoré nie sú úplne tradičné, tak vám vo svojej podstate stačí aj menší alebo klasický Roll Up. Jeho obsah totiž efektívne vynikne aj na menšej ploche. Roll Upy väčších rozmerov nie sú úplne ideálne na zdieľanie informácií, ale skôr na vyniknutie. Preto sa s obľubou a vo veľkom používajú napríklad na ohraničovanie priestorov ako jeden z hlavných prvkov výstavných stánkov, prípadne ako pozadia v rámci rôznych konferencií a podobne.
Stačí mi jeden Roll Up alebo potrebujem viac alternatív?
Všeobecná výhoda Roll Upov spočíva v tom, že sa dajú použiť ako pútač s informáciami, v rámci ktorého viete veľmi jednoducho a ľubovoľne meniť branding aj celú grafiku. Stačí vám tak jedna kazeta, do ktorej môžete kedykoľvek nainštalovať grafiku na základe vašich požiadaviek.
Príklad od Plotbase: V minulosti sme realizovali Roll Up pre zákazníka, ktorý má tanečné štúdio. Náš zákazník sa pripravoval na 6 rozličných súťaží so 6 rôznymi tanečnými partnerkami. V krátkom časovom horizonte tak potreboval 6 samostatných grafík. Roll Up banner bol teda pre neho ideálnym riešením. Stačila mu totiž jedna kazeta, ktorú si mohol podľa potreby vybaviť požadovanou grafikou. Okrem toho bol takýto pútač pre neho jednoducho prenosný a ešte aj cenovo výhodný.
Má byť Roll Up len doplnok alebo hlavný pútač?
To záleží aj od toho, koľko priestoru máte na výstave, veľtrhu alebo podujatí, kam sa s Roll Upom chystáte. V dnešnej nabitej konkurencii však odporúčame kombinovať klasické Roll Upy s modernejšími textilnými pútačmi. Inovatívne prvky zakomponované do vašej prezentácie vám totiž dajú väčšiu šancu vyniknúť a vystúpiť spomedzi davu ostatných firiem a spoločností.
Ako vytvoriť ideálnu grafiku pre Roll Up banner?
Z vlastných skúseností vám odporúčame dodržiavať určité marketingové a technické požiadavky, vďaka ktorým dokáže váš Roll Up zaujať pútavým obsahom či posolstvom už na prvý pohľad, aj z väčšej vzdialenosti. Tie najdôležitejšie spomíname a rozoberáme v samostatnom článku na našom blogu.
Vyberte si správny rozmer Roll Up banneru od Plotbase
Keď ide o najžiadanejšie rozmery Roll Up bannerov, v predošlých riadkoch sme rozobrali to najdôležitejšie. Po ich prečítaní by ste tak mali mať jasno v tom, aký Roll Up od Plotbase bude pre vás ten najideálnejší. Pokiaľ však predsa len stále akosi tápate, prečítajte si aj náš ďalší článok Nákupný poradca: Ako vybrať správny Roll Up? Potom už budete určite vedieť, ktoré prevedenie najlepšie splní vaše požiadavky. No a pre lepší prehľad pridávame na záver ešte drobné zhrnutie, ktoré vám takisto môže uľahčiť výber.
Populárne rozmery Roll Up bannerov a ich vlastnosti
Rozmer |
60 x 160 cm |
80 x 200 cm |
85 x 200 cm |
100 x 200 cm |
120 x 200 cm |
150 x 200 cm |
200 x 200 cm |
Výhoda |
Kompaktnosť |
Cena – kvalita |
Cena – kvalita |
Väčší pútač |
Väčší pútač |
Viditeľnosť |
Viditeľnosť |
Využitie |
Menšie podujatia |
Zvislejšie grafiky |
Univerzálny pútač |
Masívnejšie grafiky |
Masívnejšie grafiky |
Reklamná stena |
Reklamná stena |
Cena |
cca od 45 € |
cca od 51 € |
cca od 52 € |
cca od 68 € |
cca od 84 € |
cca od 120 € |
cca od 198 € |
Hmotnosť |
1,9 kg |
2 kg |
2,1 kg |
2,2 kg |
3 kg |
3,3 kg |
6,7 kg |