V dnešnej uponáhľanej dobe, kedy sa niektorí ľudia pozerajú viac do mobilov ako pred svoj vlastný nos, je pomerne ťažké zaujať hmotným reklamným nosičom. Avšak, v žiadnom prípade to nie je nemožné. Výborným príkladom, ako efektívne a pútavo osloviť potenciálnych okoloidúcich zákazníkov na podujatiach rôzneho druhu, sú Roll Up bannery. Aj tie však potrebujú kvalitné grafické prevedenie spĺňajúce určité marketingové a technické požiadavky.

Grafika

Roll Up bannery ponúkajú ideálnu príležitosť na prezentovanie spoločnosti či konkrétneho produktu na rôznych krátkodobých eventoch. Ich nosná konštrukcia je tvorená ľahkým a pevným hliníkovým stojanom a potlač je umiestnená na plachte z matného polypropylénového filmu. Za zmienku stojí aj skutočnosť, že všetky Roll Up bannery sú jednoducho prenosné a dajú sa zložiť už do 3 minút.

Roll Up konštrukcia

Pevná a ľahká nosná konštrukcia Roll Up bannerov je základným predpokladom ich kvality.

Grafika Roll Up bannera - marketingové požiadavky

Najzákladnejšou marketingovou požiadavkou na grafické prevedenie Roll Up bannera je jednoznačne jeho schopnosť zaujať pútavým obsahom na prvý pohľad. Vo všeobecnosti však platí, že by ste mali jednoznačne vystihnúť podstatu toho, čo chcete daným Roll Up bannerom vyjadriť. Túto požiadavku teda logicky docielite zaujímavým grafickým dizajnom. V nasledujúcich riadkoch vám predostrieme zopár tipov, ako obsah s takýmto dizajnom vytvoríte.

Grafika pre Roll Up

1. Umiestnite svoje logo do hornej časti

Miesto, ktoré si zvyčajne ako prvé všimnú ľudia na vašom Roll Up banneri, je jeho horná časť. Práve z toho dôvodu sa tam pokúste umiestniť svoje logo, hlavné posolstvo Roll Up banneru alebo zaujímavý pútač. Získate si tak pozornosť potenciálneho klienta, ktorý sa s chuťou pristaví pri vašom Roll Up banneri.

Roll Up banner logo

Odporúčame vám, aby ste logo alebo názov vašej spoločnosti umiestnili do hornej časti Roll Up banneru. Zdroj pôvodného obrázka: freepik.com

2. Pravidlo zhora nadol, resp. zľava doprava

Určite si všetci dobre pamätáte, ako sme sa učili v škole čítať. Zhora nadol a zľava doprava. Dbajte preto na správnu postupnosť a chronológiu použitého obsahu na Roll Up banneri. Nikomu sa totižto nebude chcieť nemohúco postávať pri reklame a lúštiť vaše nelogicky rozhádzané informácie.

Ako vytvoriť Roll Up banner

Výborným príkladom, ako umiestniť logo, resp. názov spoločnosti, do hornej časti Roll Up bannerov, sú aj tieto ukážky z našej realizácie.

3. Vyhrajte sa s farbami

Pravdou je, že jednou z dôležitých marketingových požiadaviek kvalitného Roll Up banneru je aj jeho farebné prevedenie. Mali by ste si dať pozor na to, aké farby použijete a ako ich skombinujete. Myslite na to, že farba je spoločne s obrázkom vašou najväčšou šancou, ako si získať pozornosť potenciálnych okoloidúcich zákazníkov. Mimochodom, vedeli ste, že americká spoločnosť Pantone, ktorá každoročne zverejňuje farbu roka, vyhlásila za farbu roka 2020 klasickú modrú? Možno by ste ju mohli zakomponovať aj do vášho Roll Up bannera. Klasická modrá farba v ľuďoch evokuje oblohu a s ňou súvisiacu čistotu a nadčasovosť. Okrem toho, že je elegantná, vyvoláva pocit odolnosti a podporuje sústredenie.

4. Vyberte si správnu veľkosť

Roll Up bannery je možné spracovať v rôznych rozmeroch. V podstate môže pokojne platiť, že čo spoločnosť, to iná ponuka. Preto budeme, logicky, vychádzať z tej našej. Zatiaľ čo štandardná výška našich Roll Up bannerov je 200 cm, ich šírka sa môže pohybovať v rozmedzí od 85 do 240 cm. To však neplatí pri Roll Upoch Mini, ktoré pripravujeme aj v rozmeroch 40 x 160 cm. Na druhej strane, dokážeme zrealizovať aj vyšší Roll Up – konkrétne s označením Mega (výška 300 cm). Za zmienku však stojí aj najmenší Roll Up na trhu, takzvaný stolový Roll Up Table s možnými veľkosťami A3, resp. A4.

Nemožno ale opomenúť skutočnosť, že výber veľkosti Roll Upu závisí výlučne od reklamných potrieb danej spoločnosti. To, čo môže vyhovovať niekomu inému, nemusí automaticky vyhovovať aj vám.

Grafika na Roll Up

5. Zaujmite dizajnom a nadpisom

Nielen grafika Roll Upu, ale tiež dizajn iných marketingových nosičov, môže do istej miery pripomínať akúsi alchýmiu. Na zaujatie vašej cieľovej skupiny máte totižto veľmi málo času. Práve preto sa dobre rozhodnite, aký obrázok, text či nadpis si zvolíte pre váš Roll Up. Myslite však na to, že chcete zaujať každého, pri kom je to možné. Dbajte teda na správnu súhru dizajnu a nadpisu, ktorá vám môže priniesť vytúžené ovocie.

Grafika Roll Up

6. Kvalitné obrázky a kontaktné údaje

Zamerajte sa predovšetkým na obrázky vo vysokej kvalite a farebnej škále CMYK, ktoré doplníte minimálnym množstvom textu. Nezabúdajte ani na váš kontakt či webovú stránku, ktorú môžete jednoducho a účinne umiestniť do spodnej časti Roll Up bannera.

Grafika Roll Up bannera - technické požiadavky

Čo sa týka technických požiadaviek na grafiku Roll Up bannera, dajte si pozor predovšetkým na okraje. Je nesmierne dôležité, že ani text, ani nič z grafiky nesmie zasahovať priveľmi blízko ku okrajom. Keď sa totižto Roll Up banner nečakane zle oreže, môže sa stať, že sa vám takpovediac „usekne“ z dôležitého obsahu.

Dôležité technické požiadavky

  • farebná škála CMYK
  • uložený bez kompresie
  • orezové značky nesmú zasahovať do priestoru spadávky
  • spadávka minimálne 3 mm

Ako navrhnúť Roll Up banner

Rada odborníka: Grafik Marek Michálek radí, aby bol grafický dizajn pre Roll Up banner navrhovaný vždy s eventuálnym využitím pre rôzne typy rozmerov aj v tom prípade, že to nie je požiadavka klienta. Ak sa zákazník totižto dodatočne rozhodne pre Roll Up bannery iných rozmerov, predídete tým prílišnému posúvaniu či zmenšovaniu textu a obrázkom. Navyše, docielite tým, že aj Roll Up bannery rozličných rozmerov budú pôsobiť jednotne. Samozrejme, vo väčšine prípadov sa drobným úpravám nevyhnete.

Odporúčanie na záver

Keď si ešte stále lámete hlavu nad tým, ako vytvoriť ideálnu grafiku pre váš Roll Up banner, riaďte sa starým známym „v jednoduchosti je krása“. Pokiaľ vám však ani táto rada neuľavila na duši, pokojne nás kontaktujte a my vám s radosťou zodpovieme všetky vaše otázky ohľadom realizácie Roll Up bannerov.

 

Zdroje obrázkov: freepik.com, vlastné spracovanie