Reklamné tabule môžeme pokojne označiť za akési menšie bilboardy, ktoré je však možné strategicky umiestniť nielen v exteriéri, ale aj v interiéri.

Tak, ako je už z ich názvu zrejmé, ich účel zvykne byť predovšetkým reklamný, teda marketingový. Na druhej strane, možnosti ich využitia sú prakticky neobmedzené. Okrem spomínanej reklamy vedia ochotne poslúžiť aj na čisto informačný účel. Rozličné reklamné tabule máte dennodenne možnosť vídať na viacerých miestach, napríklad v rámci firiem, úradov, škôl, inštitúcií či u súkromných osôb.

Reklamné tabule

Pokiaľ sa vám pred očami zjavila určitá reklamná tabuľa, ktorú ste v minulosti kdesi zazreli, nestalo sa to len tak náhodou. Mala totižto niečo, čím by mali oplývať všetky reklamné tabule. Nepredbiehajme ale udalosti a zoberme to pekne poporiadku. Aké sú výhody reklamných tabúľ? A ako vlastne navrhnúť efektívne reklamné tabule?

Aké sú výhody reklamných tabúľ?

Nespornou výhodou reklamných tabúľ je ich odolnosť a oveľa dlhšia životnosť v porovnaní s nálepkami, čo oceníte predovšetkým v exteriéri. Na druhej strane, kreatívne a nápadité nálepky viete využiť iným spôsobom. Vráťme sa ale späť k spomínaným výhodám reklamných tabúľ.

Reklamné tabule výhody

Reklamné tabule sa zvyknú v moderných tlačiarenských spoločnostiach realizovať priamou potlačou pomocou UV technológie, ktorá zabezpečuje zvýšenú odolnosť voči UV žiareniu. Okrem toho zlepšuje aj odolnosť voči poškriabaniu a oterom. Takéto tabule nie je potrebné ďalej laminovať ani inak dodatočne povrchovo upravovať. Navyše, ich životnosť v exteriéri sa odhaduje minimálne na 6 až 10 úctyhodných rokov.

Kvalitné a spoľahlivé materiály

O kvalite reklamných tabúľ vypovedá už vyššie spomínaný spôsob tlače. Ak je však prvotriedna potlač realizovaná na kvalitné a spoľahlivé materiály, kredit reklamných tabúľ len a len stúpne. Vhodnými materiálmi na výrobu týchto marketingových, resp. informačných, nosičov, môže byť nielen hliník, ale aj plast. Oba totižto dokážu spĺňať požiadavky na odolnosť voči poveternostným vplyvom, horľavosti, chemikáliám a korózii.

Ako navrhnúť efektívne reklamné tabule?

Aj napriek neustále rastúcej popularite online marketingu sa nezabúda ani na tradičnejšie marketingové nosiče, akými sú napríklad práve reklamné tabule. Avšak, v dobe, kedy ľudia pozerajú častejšie do smartfónov ako pred seba, musia mať takéto tabule niečo do seba, aby dokázali zaujať potenciálneho okoloidúceho, resp. splniť informačný účel. Ako teda navrhnúť efektívne reklamné tabule?

Reklamné tabule grafika

1. Držte sa jednoduchosti a stručnosti

Prečo jednoduchosť a stručnosť? Práve sme spomínali, že ľudské oči zvyknú byť v dnešnej dobe veľmi často upreté na obrazovky mobilov. Vzhľadom na túto skutočnosť sa musia vaše reklamné tabule pasovať o pozornosť s modernými technológiami. A povedzme si úprimne, nie je to vôbec jednoduché. No presne kvôli tomu by mali byť vaše tabule jednoduché, stručné a vecné. Skúste sa na to pozrieť z pohľadu reklamnej tabule. Ak by ste boli ňu, čakali by ste na to, kým okoloidúci zdvihne zrak, aby ste ho v tom momente mohli osloviť a zaujať. Koľko času by ste ale mali, kým by sa váš potenciálny zákazník znovu pozrel do svojho mobilu? Na zaujatie okoloidúceho budete mať možno len približne 5 sekúnd. Neplytvajte preto zbytočne slovami a použite maximálne 7 slov.

Na dizajn vašej reklamnej tabule sa môžete taktiež pozrieť ako na príbeh. Ľudia (vaši potenciálni zákazníci) si totižto vo všeobecnosti veľmi zle pamätajú fakty, no majú hlavičku na pútavé príbehy. Použite preto vaše reklamné tabule ako skutočné vizuálne médium, ktoré vyrozpráva vaše posolstvo obrázkami a jednoduchým a stručným textom.

2. Nepodceňujte kvalitný obsah

Navrhovanie reklamnej tabule nie je len o „nabúchaní“ dôležitých informácií na jednu kopu. Musíte uvažovať aj nad tým, akým spôsobom ponúknete potenciálnym zákazníkom daný obsah. Či už ide o celkové grafické prevedenie, alebo copywriting, uistite sa, že návrh vašej reklamnej tabule je v dobrých rukách.

3. Oprite sa o realitu

Ako to myslíme? Ak majú vaše reklamné tabule slúžiť napríklad na ukážku jedál, ktoré ponúkate vašim zákazníkom, nebojte sa ich vyobraziť. Oprite sa ale o realitu a použite skutočné fotografie – nie „načačkané klamy“.

4. Dbajte na pútavé grafické prevedenie

Efektívne reklamné tabule by mali byť dobre čitateľné a farebné. Dobrú čitateľnosť dokážete docieliť jednoduchým pozadím a tučným písmom. Čo sa farieb týka, uprednostňujte svetlé a kontrastné farby, resp. také odtiene, ktoré korešpondujú s vašou značkou. V súvislosti s farbami stojí za zmienku aj štúdia, ktorá skúmala emočné reakcie na farebné odtiene, sýtosť a jas. Zaujímavým zistením je, že zatiaľ čo za najpríjemnejšie farby boli označené odtiene modrej, modro-zelenej, zelenej, červeno-fialovej, fialovej a fialovo-modrej, s menším úspechom sa stretli odtiene žltej a zeleno-žltej. Nezabúdajte ani na vhodne zvolené obrázky a fotografie, pri ktorých sa môžete oprieť napríklad o humor či realitu.

Takto vyzerá priama tlač na dosky UV technológiou. Zdroj videa: youtube.com

5. Pokúste sa docieliť ľahkú zapamätateľnosť

A dostávame sa k tomu, čo sme spomínali v úvode, resp. čím by mali oplývať všetky reklamné tabule. Mali by byť totižto ľahko zapamätateľné. Najúspešnejšie reklamné tabule sú povestné prekvapujúcim vizuálnym prvkom, ktorý zanechá určitý dojem. Prekvapenie prichádza väčšinou vtedy, ak je jednoduchý prvok doplnený o šikovné optické ilúzie či kreatívne dizajnérske nápady. Na základe toho sa môže reklamná tabuľa stať doslova a do písmena nezabudnuteľnou.

6. Nezabudnite na strategické umiestnenie

No a nakoniec nezabúdajte ani na strategické umiestnenie vašej reklamnej tabule. Za predpokladu, že ste do jej návrhu investovali určitý finančný objem, by bolo totižto na škodu, keby netrpezlivo nečíhala na zraky všetkých „smartfónistov“. Samozrejme, česť výnimkám. Preto dúfame, že sme sa nikoho nedotkli. Každopádne, odporúčame vám situovať reklamné tabule buď na miesta s vysokou frekvenciou pohybu ľudí, alebo v blízkosti vašej prevádzky. Najideálnejším scenárom by však bolo spojenie týchto dvoch „lokalít“ do jednej.

Reklamné tabule Plotbase

Ukážky z našej realizácie.

Záverečné zhrnutie

Spôsobov, ako docieliť účinné a efektívne reklamné tabule, je viacero. V žiadnom prípade sa však nestačí držať len základných požiadaviek na ich návrh. Aby mohli reklamné tabule z dlhodobého hľadiska spĺňať svoj účel, musia byť aj kvalitne zrealizované. Obzrite sa preto po kvalitných výrobcoch reklamných tabúľ vo vašom okolí a uistite sa, že odvedú spoľahlivú prácu.

Zdroj obrázkov: vlastné spracovanie

Zdroj pôvodného titulného obrázka: freepik.com

Zdroj videa: youtube.com