Ak uvažujete o tvorbe vlastnej nálepky, mali by ste vedieť, že proces jej navrhovania si vyžaduje omnoho viac, ako sa môže na prvý pohľad zdať. Dobre navrhnutá a správne použitá nálepka vie byť totižto skvelým marketingovým nástrojom. Kosa na kameň však zvykne naraziť vtedy, keď ľudia nemajú potuchy, ako na to. Ako teda navrhnúť nálepky?

Ako navrhnúť nálepky

Ako navrhnúť kreatívne a nápadité nálepky?

V prípade, že plánujete použiť vašu nálepku na marketingové a propagačné účely, nemôžete sa sústrediť len na jej vytvorenie. Vašu pozornosť si zaslúži najmä správa, ktorú chcete odovzdať potenciálnej cieľovej skupine. Síce sa vám to môže zdať na prvý pohľad príliš náročné, no nemáte sa čoho báť. Keďže máme s procesom navrhovania nálepiek dlhoročné skúsenosti, ponúkame vám našu pomocnú ruku a zopár tipov, ako navrhnúť nálepky.

Tipy, ako navrhnúť nálepky

Aj keď si proces navrhovania nálepky vyžaduje tvorivého ducha, šikovné ruky a trpezlivosť, nie je to žiadna alchýmia. Každopádne, k overeným postupom by ste mali pridať štipku vašej pridanej hodnoty.

Nálepky grafika

Pri navrhovaní nálepiek sa môžete inšpirovať nasledujúcimi tipmi.

Vyberte si veľkosť a tvar nálepky

Predtým, ako začnete premýšľať o samotnom dizajne vašej nálepky (aj keď ho už možno máte pred očami), by ste si mali zvoliť veľkosť a tvar nálepky. Tieto aspekty sa totižto vo veľkej miere zvyknú odvíjať od zamýšľaného použitia nálepky.

Za pravdepodobne najbežnejší tvar nálepky môžeme označiť obdĺžnik alebo štvorec. Koniec koncov, takýto typ nálepiek býva väčšinou aj tým najlacnejším. Je však dôležité uvedomiť si, že sa nemusíte viazať len na tvary a vzory nálepiek do niekoľko (málo) centimetrov. Väčšina moderných tlačiarenských spoločností totižto disponuje kvalitnými strojmi, za pomoci ktorých dokážu vytlačiť aj nálepky s rozmermi niekoľkých metrov.

Stavte na svetlé a farebné odtiene

Odhliadnuc od toho, na čo plánujete používať vaše nálepky, zvykne byť ich hlavným cieľom upútať pozornosť ľudí. V prípade nálepky určenej na marketingové účely to bude platiť dvojnásobne. Problém „nálepkového marketingu“ tkvie v tom, že nálepky sa obvykle prezerajú z veľkej vzdialenosti. Práve preto by ste mali docieliť, aby bola vaša nálepka jasná, svetlá a farebná, čo zabezpečí, že upúta pozornosť cieľovej skupiny aj z väčšej vzdialenosti.

To však neznamená, že pri navrhovaní nálepky musíte automaticky použiť celú dúhu. Fungovať môže totižto aj kombinácia malého množstva farieb. Ak by vás problematika takzvanej teórie farieb zaujímala, odporúčame vám prečítať si tento článok. Vráťme sa ale k podstate nášho článku, resp. v tomto prípade k spomínaným farbám a dúham. Keď vo vašom vlastnom dizajne použijete príliš veľa farieb, riskujete vytvorenie preplneného a neúčinného dizajnu. Držte sa preto dvoch alebo troch hlavných farieb.

Nálepky dizajn

Pútavé farby a jednoduchý dizajn sú cestou k úspešným nálepkám.

Použite hrubé písmená

Jedným z veľmi dôležitých faktorov, na ktoré sa treba pri navrhovaní nálepky zamerať, je výber typu písma. Za predpokladu, že chcete vašou nálepkou odovzdať publiku určitú správu, čo sme naznačovali už vyššie, musí byť text na vašej nálepky ľahko čitateľný.

Pri vytváraní letáku by nebolo ničím neobvyklým, keby do textu zahrniete odseky napísané menším písmom. V prípade nálepiek by však išlo o začiatočnícku chybu. Cieľom samolepiek totižto nie je predostrieť cieľovej skupine váš životný príbeh, ale zviditeľniť značku a upútať pozornosť. Musíte sa preto uistiť, že ste vybrali hrubé a jasné písmo, ktoré bude výborne čitateľné aj z väčšej vzdialenosti. Funkčným trikom na zvýšenie čitateľnosti textu na nálepke je aj použitie kontrastných farieb.

Pracujte s textom opatrne

Ako sme uviedli v predošlom tipe, cieľom nálepky nie je vypovedanie životných príbehov a informovanie o každom jednom produkte. Práve naopak, nálepka by mala pútať pozornosť a zvyšovať povedomie o celej značke. Ak sa pozriete na dizajn nálepiek svetových spoločností, zistíte, že text využívajú len veľmi striedmo, resp. sa nepoužíva vôbec. Silnejší dopad na cieľovú skupinu dokážete totižto vytvoriť bez textu.

Avšak, v niektorých prípadoch bude text predsa len potrebný. Pracujte s ním ale tak, aby vám skutočne pomohol prilákať pozornosť publika, a majte na pamäti, že malé množstvo textu môže mať na ľudí oveľa väčší vplyv ako celý odsek. V prípade nálepiek totižto platí, že menej je niekedy viac.

Nezabúdajte na vašu značku

Pri sústredení sa na tvar, veľkosť či obsah nálepky nezabúdajte na veľmi dôležitý faktor – aby zostala vaša značka v centre vášho návrhu. Čo tým myslíme? Vráťme sa na moment k farbám, v súvislosti s ktorými vám dáme jednu dobrú radu. Nepoužívajte také svetlé odtiene a kontrastné riešenia, ktoré neodrážajú identitu vašej značky. Keďže vám ide o zvýšenie viditeľnosti vašej značky, farbou, ktorá s ňou nemá nič spoločné, nedosiahnete požadovaný efekt.

V spojitosti s tým, aby zostala vaša značka v centre vášho návrhu, nezabúdajte ani na samotné logo, ktoré by malo byť neoddeliteľnou súčasťou nálepky. Prečo? Je to predsa najznámejší element vašej vizuálnej identity.

Zahrňte výzvu na akciu

Výzvy na akciu, takzvané call-to-actions, sa často používajú v rámci rôznych marketingových aktivít – či už online, alebo offline. Príkladom sú webové stránky, sociálne siete či rôzne brožúry. Výzva na akciu však zvykne pri nálepkách absentovať, čo je naozaj na škodu. Čo to ale spomínaná výzva na akciu vlastne je?

Výzva na akciu môže predstavovať riadok textu, ktorý aktívne vyzýva cieľovú skupinu na vykonanie konkrétneho postupu – napríklad navštívenie webovej stránky či sledovanie profilu na sociálnych sieťach. Účinnou výzvou na akciu ale nemusí byť len text, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Zaujímavou formou, ako vyzvať cieľovú skupinu k aktivite, môžu byť aj obrázky, hashtagy, QR kódy či telefónne čísla.

Nálepky navrhovanie

Výzva na akciu môže mať aj takúto podobu.

Pridajte štipku humoru

Jednou z taktík, ktorá takmer nikdy nezlyhá pri snahe upútať pozornosť, je humor. Ľudia sa totižto radi smejú. Ak teda dokážete pridať do vašich nálepiek štipku humoru, je veľmi pravdepodobné, že si vás bude vaša cieľová skupina pamätať.

Použitie humoru môže byť skutočne skvelým spôsobom, ako zaistiť, aby mala vaša nálepka trvalý dojem, čo v konečnom dôsledku prinesie aj dobrú návratnosť vašej investície. Keďže to ale nemusí byť vhodná cesta pre každú značku, uistite sa, či je jemný humor v súlade s existujúcou identitou vašej značky.

Nech je vaša nálepka jednoduchá a účelná

Pri procese navrhovania nálepky majte na pamäti, že vaša nálepka by mala byť jednoduchá a účelná. Dajte si pozor na zbytočné omáčky, pretože veľmi jednoducho skĺznete k akémusi prekomplikovaniu celého dizajnu. Ako sme už naznačili vyššie, v mnohých prípadoch môže byť tým pravým orechovým samotné logo či minimalistický návrh.

Zlatým pravidlom v súvislosti s tým, ako navrhnúť nálepky, je komunikovať vašu správu čo najjednoduchšie, najúčinnejšie a najúčelnejšie. A vo väčšine prípadov platí, že čím menej textu použijete, tým lepšie urobíte.

Nálepky

Odporúčanie na záver

Po prečítaní týchto tipov, ako navrhnúť nálepky, sa vám môže zdať, že ide o veľké množstvo informácií, ktoré nedokážete „stráviť“. Ak budete ale postupovať podľa nich a pridáte povestnú dávku vlastnej kreativity, požadovaný výsledok na seba nenechá dlho čakať.

Keďže veríme, že vaše vysnívané nálepky sa vám podarí navrhnúť hravo ľavou zadnou, spomenieme aj proces tlače. Práve ten môže pre viacerých predstavovať najväčšiu prekážku v tvorbe nálepiek. Aby sme vás ale upokojili, odporúčame vám prečítať si článok, v ktorom nájdete 3 skvelé tipy na to, ako vytlačiť vaše nálepky.

Zdroje obrázkov: vlastné spracovanie