Podobne ako ľudia, aj značky a spoločnosti majú svoju jedinečnú identitu, ktorou sa môžu nielen odlíšiť, ale aj na míle vzdialiť od svojej konkurencie. Pod takouto identitou sa logicky ukrýva či už názov a logo značky, alebo aj farby, ktoré sú s ňou späté. Je toho však omnoho viac. Každopádne, dôležitým faktom zostáva, že identitu značky je možné v jej celom rozsahu vniesť aj do kamennej predajne. Ako na to?

identita značky

Ako vniesť identitu značky do vašej kamennej predajne? Zdroj obrázka: freepik.com

Čo stojí za identitou značky?

Nie je to len o názve a logu... Identitu značky pomáhajú budovať aj zamestnanci, spôsob komunikácie so zákazníkmi či také detaily, akými sú vône, hudba, osvetlenie a celková atmosféra v predajných priestoroch. Špeciálnu pozornosť si však zaslúži najmä nefalšovaná pravda o značke s jej unikátnym príbehom.

čo stojí za identitou značky

Za každou emóciou hľadajte príbeh

Každá značka oplýva nejakým príbehom, ktorý je dôležitý nielen pre ňu, ale taktiež pre jej zákazníkov. Vo všeobecnosti, za silou rozprávania príbehov je samotná veda. Ľudský mozog nespracováva iba samotné príbehy, ale rovno aj emócie, ktoré za nimi stoja. Pochopenie myšlienok a pocitov predajcov, ich príbehu a toho, ako s vášňou vybudovali svoj vlastný biznis, prijme zákazníka k empatii a skutočnému emocionálnemu spojeniu.

Vedeli ste, že64 % nakupujúcich si buduje vzťahy so značkami na základe zdieľaných hodnôt? Zákazníkov v skutočnosti láka samotná značka a ich vlastné skúsenosti s ňou – nie cena produktov.

Čo z toho vyplýva? Pokiaľ ako predajca správne definujete svoje podnikanie a aj svoju identitu, prestávate byť len tuctovým dodávateľom produktov, akých je na trhu snáď nespočetné množstvo. Automaticky sa totižto stávate akýmsi partnerom v oblasti životného štýlu, čím si budujete stabilné vzťahy so zákazníkmi. Mimochodom, vyššie zmieňované pochopenie sa môže v dôsledku takýchto skutočností prirodzene zmeniť na dôveru a následne aj na príjmy.

Zvýšiť príjmy môžete aj správnou prezentáciou

Zamysleli ste sa niekedy nad tým, že nikto nechce byť jediným, kto od vás nakupuje? Musíte teda logicky do vašej kamennej predajne dostať väčšie množstvo zákazníkov, aby ste prirodzene zvýšili vašu dôveryhodnosť a následne aj príjmy. Ako to docieliť? Pomôcť vám môže správna prezentácia predajne priamo na mieste. Správna prezentácia predajného miesta spolu s vhodne zvolenými prezentačnými systémami môže viesť už k výbornému prvému dojmu okoloidúcich.

Zapamätajte si: Silnú identitu vašej značky musia cítiť návštevníci už pri vstupe do predajne. Vaši potenciálni zákazníci chcú mať totižto pocit, že vstupujú do vášho sveta, kde ich čaká priam hypnotizujúce posolstvo, ktoré dá zelenú ich predstavivosti a fantázii pred prípadnou kúpou produktu.

Ako rozmiestniť prezentačné systémy pred predajňou?

Tak, na túto otázku pravdepodobne neexistuje žiadna jednoznačná odpoveď, resp. predpísaný návod, ako na to. Odvíja sa to či už od zamerania predajne, štýlu komunikácie značky, alebo priestorových možností. Práve priestorové možnosti zohrávajú v tomto prípade dôležitú úlohu. Je totižto viac než pochopiteľné, že ak máte predajňu pri úzkom chodníčku bez prislúchajúceho pozemku, nebudete sa môcť vyšantiť s rôznymi stojanmi či beachflagmi. Možností máte však viacero.

predajňa identita značky

Pokiaľ disponujete dostatkom priestoru pred predajňou, môžete ho využiť napríklad na rozmiestnenie beachflagov a exteriérových pútačov. Tieto prezentačné systémy si dozaista získajú pozornosť okoloidúcich už z väčšej vzdialenosti. Na škodu ale určite nebude ani taký áčkový stojan pred vstupom do predajne. Ten predstavuje ideálnu príležitosť, ako odkomunikovať najaktuálnejšiu  ponuku predajne či najhorúcejšie akcie a zľavy.

Riešenie máme však aj pre tých, ktorí vyššie zmieňovaným priestorom nedisponujú. Užitočnou a úspešnou reklamnou plochou môžu byť totižto aj okná a dvere predajne. Môžete ich využiť napríklad na rozmiestnenie kreatívnych nálepiek a plagátov s logami a aktuálnou ponukou spoločnosti.

Naše odporúčanie: Výborný spôsob, ako využiť reklamnú plochu na oknách a presklených dverách, ponúkajú perforované okenné fólie, takzvané „One way vision“. Ich hlavnou devízou je, že zatiaľ čo okoloidúci vidia pri pohľade na ne výlučne ich obsah, tak všetci zvnútra vidia dokonale von.

identita značky v predajní

Príklady, ako môže vyzerať umiestnenie exteriérového pútača alebo áčkového stojana pred vašou kamennou predajňou. Zdroje pôvodných obrázkov: freepik.com, freepik.com

Umiestnite logo a názov na dobre viditeľné miesto

Logo a názov patria k najzákladnejším faktorom tvorby identity značky. Ide o ukazovatele, na základe ktorých si spotrebitelia automaticky vybavujú vaše produkty a služby. Aj preto by mali byť umiestnené na dobre viditeľnom mieste už pred vstupom do vašej predajne, resp. na nej. Mimochodom, ak zápolíte s realizáciou úspešného loga, ktoré by vám pomohlo vo vašom podnikaní, určite vám odporúčame, aby ste sa mrkli na náš kompletný návod na jeho vytvorenie.

Kľúčom k úspechu vašej predajne sú detaily

Tým, že urobíte všetko pre to, aby ste dostali potenciálnych zákazníkov do vašej predajne, by však vaša snaha nemala končiť. Identitu vašej značky by mali totižto všetci návštevníci vidieť, cítiť a počuť aj vo vnútri. Požadovaný efekt môžete dosiahnuť ideálnou kombináciou farieb, vôní a hudby.

tvorba identity značky

Správna hudba

Vedeli ste, že správa hudba dokáže nielen vylepšiť identitu vašej značky, ale tiež prispieť k príjemnému pocitu z nakupovania?

Väčšina ľudí prirodzene reaguje na hudbu. Každému sa však môže páčiť iný štýl. Ako teda zvoliť tú správnu hudbu do vašej predajne? Tajomstvom úspechu je poznať svoju cieľovú skupinu. Napríklad, ak sú vašou cieľovou skupinou mladí ľudia, môžete púšťať moderné skladby, pričom si môžete dovoliť pridať aj na hlasitosti. Na druhej strane, zrelšiu generáciu dozaista poteší hudobná tvorba prislúchajúca ich veku.

Charakteristické farby

Vedeli ste, že farba zvyšuje rozpoznávanie značky až o 80 %?

Výber správnych farieb je nesmierne dôležitý, pričom môže mať na zákazníkov psychologický dopad. Určité farby totižto vyvolávajú aj určité emócie. Zatiaľ čo modrá farba sa spája s dôverou, zelená s pokojom a fialová s kreativitou, tak oranžová evokuje prívetivosť, žltá optimizmus a červená vzrušenie, smelosť a mladosť. Vzhľadom na to by ste mali vyberať do vašej predajne farby, ktoré sú charakteristické práve pre vašu identitu.

Prenikavá vôňa

Vedeli ste, že vône ovplyvňujú náladu a vnímanie a môžu mať silný vplyv na emočné reakcie?

Výborným spôsobom, ako posilniť identitu značky, je docieliť, aby si ju verejnosť spájala s určitou vôňou. Aká vôňa by mohla byť charakteristická pre vašu značku? Bola by to relaxačná levanduľová alebo o čosi pikantnejšia pre pánov, prípadné iná kvetinová pre dámy? Každopádne, „vašu vôňu“ by malo byť cítiť už pred predajňou.

Doprajte vašim zákazníkom nezabudnuteľné zážitky

Čo dodať na záver? Dbajte na to, aby identitu značky dokonale poznali aj vaši zamestnanci. Na základe toho budú môcť prispôsobiť štýl komunikácie so zákazníkmi, spríjemniť zákazníkom nakupovanie, a zvýšiť tak úspešnosť predaja. Okrem toho, spríjemniť nakupovanie môžete vašim zákazníkom aj správnym osvetlením, prípadne doplnkovým osvetlením TOP produktov.

Popri budovaní identity značky však nezabúdajte na to, že v každom prípade by vám malo ísť predovšetkým o vytvorenie nezabudnuteľných zážitkov pre vašich zákazníkov, ktorí sa k vám budú dozaista s chuťou opakovane vracať a odporúčať vás široko-ďaleko.

nakupovanie v predajni

Originálna identita v spojení so správne zvolenými prezentačnými systémami môže viesť k celkovému navýšeniu tržieb vo vašej kamennej predajni. Zdroj obrázka: freepik.com

 

Zdroje obrázkov: freepik.com, vlastné spracovanie

Zdroj titulného obrázka: freepik.com