Ak sa plánujete zúčastniť nejakej výstavy alebo expo eventu za účelom prezentovania vašich služieb či produktov, nezaobídete sa bez reprezentatívneho výstavného stánku. Jednou z najdôležitejších požiadaviek, na ktorú by ste mali myslieť pri jeho návrhu a realizácii, je pútavý dizajn. V konkurencii ostatných totiž potrebujete zaujať potenciálneho zákazníka a urobiť na neho dobrý prvý dojem. Keď sa vám podarí pritiahnuť návštevníkov výstavy či expo eventu, budete už len krôčik od generovania skutočných zákazníkov a ziskov pre vašu spoločnosť. Preto vám poradíme, ako navrhnúť pútavý výstavný stánok.
Ako navrhnúť výstavný stánok a odlíšiť sa od konkurencie
Pointou výstavných stánkov je zaujať. V súvislosti s tým vstupuje do procesu návrhu a realizácie viacero faktorov – od rozloženia cez farby a osvetlenie až po spôsoby prezentácie vašich produktov.
1. Zamyslite sa nad rozložením
Moderné výstavné systémy ponúkajú prakticky neobmedzené vizuálne možnosti. Môžete si ich navrhnúť a rozložiť do rôznych tvarov a výsledných podôb. Vo väčšine prípadov ide o štvorcový pôdorys, ktorý je z niekoľkých strán ohraničený. Najjednoduchším variantom je výstavný stánok s tromi otvorenými stranami a jednou zadnou stenou, na ktorej môže byť napríklad logo, názov spoločnosti, slogan, pútavý headline a podobne. V závislosti od umiestnenia stánku môžete ďalej uvažovať nad pridaním ďalších stien. Základom však zostáva zaujať a docieliť, aby boli blížiaci sa návštevníci v očakávaní. Musíte ich zaujať už z diaľky. Potenciálny zákazník potrebuje už z uličky vidieť to, kvôli čomu k vám ide. A takisto potrebuje vidieť vás, resp. váš personál. Reprezentatívne vyzerajúca osoba v rovnako reprezentatívnom stánku podvedome postrčí ľudí, aby vás navštívili.
2. Zvoľte si správne farby
To, ako vás vníma verejnosť, nie je jednorazovou záležitosťou. Zatvorte oči a pomyslite na niektorú z celosvetovo populárnych značiek, prípadne na vašu obľúbenú reštauráciu a podobne. Hneď sa vám vybaví farba, ktorá je s danou firmou spätá už roky – logom, vizualizáciou webu alebo dress codom. Preto sa držte pri návrhu stánkov na výstavy vašich farieb. Z hľadiska budúcnosti tak prispejete k lepšej zapamätateľnosti vašej značky.
3. Nechajte žiariť logo aj názov
Návštevníkovi vášho výstavného stánku musí byť ihneď jasné, ku komu ide. Zatiaľ čo názov spoločnosti môže byť najdominantnejším vizuálnym prvkom vášho stánku, logá odporúčame umiestniť na viacero miest – stojany, regály, stolčeky a podobne. Využiť môžete napríklad aj závesné konštrukcie. Návštevníci výstavy prirodzene vnímajú to, čo je pred nimi. Keď však umiestnite nad váš výstavný stánok závesnú konštrukciu, ktorá bude niesť napríklad práve názov vašej značky alebo logo, získate v porovnaní s vašou konkurenciou jedinečný pútač.
4. Myslite na vhodné osvetlenie
Výstavný stánok môže byť úspešný len vtedy, keď bude vidieť. V súvislosti s tým zohráva kľúčovú úlohu osvetlenie. Počítajte s tým, že na výstavách bude svietiť možno aj viac ako polovica stánkov. Keď ten váš svietiť nebude, ľudia vás nebudú vnímať. A ak osvetlenie podceníte, „stratíte sa v dave“. A nezabúdajte, že prispôsobením osvetlenia dokážete zvýrazniť aj kľúčové prvky vašej výstavy – napr. produkty. V rámci toho efektívne pomáhajú rôzne typy vnútorných, bodových či externých svietidiel. Skvelým príkladom sú podsvietené LED steny, po ktorých je dnes v súvislosti s výstavnými stánkami veľký dopyt. Z vizuálneho hľadiska pôsobia mimoriadne atraktívne, pričom dokážu pritiahnuť pozornosť okoloidúcich. Nehovoriac o tom, že ak na výstave zhasnú všetky svetlá, napríklad kvôli nejakej prezentácii, váš stánok môže vďaka LED podsvieteniu v konkurencii ostatných doslova „žiariť“.
5. Vystavte produkty najkrajšie ako sa dá
Výstavné stánky sa nezaobídu bez plôch, ktoré budú slúžiť na vystavovanie vašich produktov. Koniec koncov, je to ich hlavná podstata. Čím viac stien pridáte do vášho stánku v rámci jeho rozloženia, tým viac priestoru získate na prezentáciu produktov. V tomto smere odporúčame zvoliť regálové riešenia, ktoré dokonale zapadnú do celkového dizajnu expo stánku. Z vizuálneho hľadiska sa stanú ich súčasťou.
6. Doprajte návštevníkom možnosť interagovať
Pamätajte, že pre vašich potenciálnych zákazníkov je lepšie raz skúsiť ako 100-krát počuť. Samozrejme, prezentácia z vašej strany je na výstave nevyhnutná. Ak však prezentujete produkty či služby, ktoré sa dajú v rámci expo podujatia aj vyskúšať, nechajte návštevníkov interagovať. Zapojte do výstavného stánku interaktívne prvky, ako napríklad digitálne obrazovky či rôzne interaktívne body.
7. Zvážte zakomponovanie chill out zóny
Ak má byť výstavný stánok určený na prezentáciu služieb, ktoré sa dajú priamo na mieste napríklad aj zakúpiť, odporúčame vám zvážiť zakomponovanie chill out zóny. Predstavte si ju ako pohodlné sedenie v rohu pôdorysu, ktoré môže byť opticky predelené stenou v priestore alebo rôznymi dekoračnými prvkami. Potenciálnemu klientovi dokážete v pokoji odprezentovať vaše služby – napr. bankového charakteru, zájazdy a podobne.
8. Dajte si záležať na výbere materiálu
Výstavné stánky sa dnes zvyknú vyrábať z rôznych materiálov. V našej spoločnosti dbáme na ekológiu a používanie udržateľného materiálu. Konštrukcie výstavných stánkov zhotovujeme z hliníka, ktorý sa dá recyklovať prakticky donekonečna. Na spájanie jednotlivých komponentov používame plastové spojky, ktoré sú vyrobené buď z recyklovaných, alebo recyklovateľných materiálov. Prirodzene tak dbáme na znižovanie množstva odpadu v obehu a celkový dopad výroby na životné prostredie. Čo sa týka grafickej stránky výstavných stánkov, potláčať sa môže napríklad PVC doska. Pokiaľ ale potrebujete ohybný materiál, grafika sa dá preniesť na akryl, ktorý sa zahýba do rohov. V porovnaní s PVC doskou je o čosi lesklejší a pôsobí pútavejšie. No a nemožno opomenúť ani textil, ktorý je v súčasnosti veľmi populárny najmä kvôli svojej odolnosti a farebnej stálosti. Veľmi dobre sa naň tlačí grafika a taktiež je ľahký, čo oceníte pri manipulácii so stánkom.
Vedeli ste, že do výstavných stánkov sa dajú zakomponovať aj drevené prvky, sklenené materiály, priehľadné steny či rôzne okienka? Fantázii sa v tomto prípade naozaj medze nekladú.
Výstavné stánky na mieru vs. prenájom
Naša spoločnosť ponúka prenájom výstavných stánkov aj ich výrobu na mieru. Obe možnosti majú svoje pre aj proti. Pri prenájme bezpochyby ušetríte na nákladoch spojených s expo eventom. Platíte len čiastku za požičanie konštrukcie, ktorú dokážeme vzhľadom na naše skladové zásoby prispôsobiť vašim požiadavkám + za grafický návrh a potlač podľa vašich predstáv. Výstavný stánok vám dovezieme na akciu, zložíme a po skončení podujatia rozložíme a odvezieme naspať. Potlačené materiály vám zostávajú a môžete ich pokojne použiť pri ďalšom evente, čím sa vám prirodzene znížia náklady.
Naopak, keď si dáte navrhnúť a urobiť výstavný stánok na mieru, môžete ho opakovane používať na ďalšie výstavy. Konštrukcia vám totiž zostáva spolu so všetkými grafickými materiálmi.
Ak sa rozhodnete pre využitie našich služieb, postaráme sa nielen o profesionálny grafický návrh, ale taktiež o kompletné zhotovenie aj postavenie stánku priamo na mieste. Nemusíte tak riešiť prvotnú montáž, pričom ušetrený čas viete sústrediť na prípravu na event. A v prípade záujmu vás môžeme zaškoliť do montáže aj demontáže celého systému. V rámci ďalších podujatí tak dokážete rýchlo, jednoducho, svojpomocne a bez potreby náradia zložiť aj rozložiť celý výstavný stánok. Vďaka tomu budete z dlhodobého hľadiska šetriť finančné prostriedky na chod vašej firmy.
Bez ohľadu na to, či máte záujem o výstavný stánok na mieru, prenájom výstavného systému alebo akúkoľvek konzultáciu s tým súvisiacu, neváhajte nás kontaktovať. Radi vám zodpovieme všetky otázky a spoločne prediskutujeme možnosti vašej prezentácie na výstave či inom expo podujatí.